חצי שנה לאחר פטירתו, הוכרז שם הספר והכינוי של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל

    ישראל פריי 1 Comment on חצי שנה לאחר פטירתו, הוכרז שם הספר והכינוי של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחד מציוני הדרך המשמעותיים ביהדות החרדית בשנה האחרונה הייתה פטירתם של דמויות הוד מגדולי ישראל זי"ע. בכ' תמוז, נפטר האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל, נצר למשפחת אדמור"י ויז'ניץ המפוארת, שהנהיג את חסידיו רבות בשנים, ממרכז החסידות בחיפה, שהייתה חלוצת ומרכז היישוב החרדי המתפתח בעיר האדומה.

    מיד לאחר פטירתו, הוכתר בנו יבדלחט"א, לממשיך דרכו, האדמו"ר, שעוד בחיי אביו סומן כאיש בעל שיעור קומה רוחני גבוה, נכנס להנהגת החסידות הענפה, אך בעקבות האבל על אביו, נמנע עד כה מהופעות פומביות ומאירועים גדולים.

    כנהוג בחצרות הקודש, השם שניתן לספר של אדמו"ר שנפטר, הופך להיות כינויו בפי כל. למרות הזמן שחלף, הכרזת שם ספרי דסרי התורה של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל עדיין לא ניתן, והדבר עורר פליאה.

    הערב, בביקור שערך האדמו"ר בישיבת החסידות בבני ברק, כחלק מחיזוק מפעלותיו של אביו שהשקיע רבות מכוחו וממרצו למען המוסד, הכריז האדמו"ר לפתע כי השם שיינתן לספרי אביו יהיה: "חכמת אליעזר".

    השם שמבטא את החכמה המפורסמת שניחן בה האדמו"ר זצ"ל, צפוי להיהפך לנפוץ ולסמל משמעותי בעולם החסידי. אנשי החסידות ששוחחו עם 'קול חי' נשמעו נרגשים מההחלטה שקובעת את שמו, לפחות הסמלי, של מי שהיה מורם ורבם הנערץ משך שנים ארוכות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לעילוי נשמתט שימליץ טוב בעד עם ישראל הזקוקים לרחמי שמיים מרובים